piątek, 23 marca 2018

Sygnał na piątek 23.03.2018

Prognoza sieci neuronowej na piątek to BIAŁA świeczka. 

W strategii nr 3 stale więc otwarta jest pozycja długa.

Szczerze mówiąc, jestem trochę trochę zniesmaczony sygnałami w ostatnim tygodniu. Już nawet nie chodzi o wyniki, bo jak pisałem wcześniej, po dobrych ostatnich dwóch tygodniach, musiał przyjść dla sieci gorszy okres czasu, ale wygląda na to, że sieć słabo reaguje na dynamiczne ruchy spadkowe innych giełd. Oczywiście wynika to trochę z jej konstrukcji i braku uwzględniania luk nocnych. Ponadto wskaźniki makro, które również są jednym z elementów wejściowych, prawdopodobnie wg niej nie pogorszyły się jeszcze na tyle, by sieć 'przestawiła się' na tryb bessy. 
Dziś na pewno będzie dużo niższe otwarcie DAXa, ale czy to wystarczy do narysowania białej świeczki - ja nie jestem tego pewien... Strategia nr 2 prawdopodobnie po raz piąty w tym tygodniu zaliczy stop-lossa. 

3 komentarze:

  1. Robota szkolonego na hossie możnaby profilaktycznie wyłączyć w czasie bessy (problem z tym kiedy ona się zaczyna - trzeba tu mieć wyczucie), a włączyć ponownie po potwierdzonym sygnale powrotu do hossy. Przynajmniej ja bym tak zrobił. Ale rozumiem, że publikowane tu sygnały powinny być traktowane jako test systemu, ewentualnie wsparcie innych technik, więc niech nie będzie to odebrane jako krytyka z mojej strony. Jeśli ktoś gra tylko pod sygnały tego neurona, bez pomocniczych technik, naraża się na odniesienie porażki spekulacyjnej.

    Gwyn Bleidd

    OdpowiedzUsuń
  2. Dziękuję za konstruktywną opinię.
    To nie jest do końca tak, sieć była szkolona na danych od 2000 roku, a więc przeszła pełny cykl bessa-hossa na DAX przynajmniej dwukrotnie.
    Najwyraźniej jednak obecny schemat zachowania danych makro, rentowności obligacji oraz ścieżka indeksów, odbiega od tych wyuczonych wcześniej przez sieć. Istnieje też druga ewentualność, że wg sieci jeszcze nie jesteśmy w bessie, stąd też przewaga sygnałów na wzrosty w ostatnich dniach/tygodniach.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. W takim razie nie pozostaje nic innego jak stosowanie dodatkowych filtrów, w zależności od wiedzy i umiejętności użytkownika. Ja osobiście nigdy nie zdawałem się na moje roboty w 100% (zreszta nie były to neurony szkolone, zwykłe robociki pisane pod mt4), traktowałem je pomocniczo. Ale każdy handlujący ma przecież wolny wybór - może też grać pod te sygnały lub jedynie obserwować z boku.

      Pozdrawiam
      Gwyn Bleidd

      Usuń